2014-04-11

La... Olimpiada


          Zilele acestea s-a desfășurat la Sibiu faza județeană a Olimpiadei Meșteșuguri Artistice Tradiționale.


    Olimpiada a fost și este un proiect ambițios al Com-plexului Național Muzeal Astra ajuns la a XIX-a ediție, realizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar 
Județean Sibiu și Ministerul Educației Naționale. De-a lungul anilor, Olimpiada a impresionat prin calitatea lucrărilor realizate și, mai ales prin pasiunea și devotamentul micilor creatori de arte tradiționale.

          La Olimpiadă au participat și câțiva reprezentanți ai cercului nostru de Cultură și civilizație românească:

          - Bordea AnaMaria și Bordea Ioana - secțiunea 
                        Împletituri din cânepă
          - Stoica Ionela și Marc Sonia - secțiunea Podoabe 
          - Solomon Lorena și Murdășan Victor - secțiunea Obiecte din lut (parteneriat cu cercul de Ceramică, coord. Nicolae Moldovan).


          Timp de două zile am încântat, alături de alți mici meșteșugari, inimile și ochii vizitatorilor cu manifestări autentice ale artei populare tradiționale. Ne-am dovedit măiestria, talentul și îndemânarea, am împărtășit și celorlalți din pasiunea noastră pentru arta tradițională și am descoperit meșteșuguri noi, izvorâte din pasiunea și mâinile unor copii. 

         Am fost mândri de prestația copiilor de la cercul nostru și dorim să îi felicităm pentru rezultatele obținute. ne bucurăm că am evidențiat, alături de ceilalți concurenți, o parte din sufletul țăranului român, pasiunea pentru frumos și artă, frumusețea artei populare tradiționale românești și a costumului din zona Sibiului. Vom încerca, pe viitor, să păstrăm aceste valori neschimbate.

          Iată câteva din imaginile surprinse de noi pe parcursul Olimpiadei:







                                                  prof. Violeta Solomon


No comments:

Post a Comment