2020-02-10

Ceata din Hașag, de Pinciu Cristina



Tradiții și obiceiuri de iarnă

Ceata

Satul unde traiesc eu se numeste Hașag. Acest sat minunat a pastrat foarte multe traditii. De exemplu ceata de colindatori. Ei vin in fiecare an si aduc bucurie multa celor care le deschid usa. Ei vin cu o icoana a Mantuitorului impodobita frumos, cantand cele mai frumoase si cele mai vechi colinzi de pe vremea bunicului meu.Ei sunt imbracati in haine populare.
In ajun cand ninge si casele sunt inmiresmate cu cele mai frumoase mirosuri, cand vezi un grup de copii mici cu o icoana, auzi clopoteii si glasurile vesele iti tresara inima de bucuria acestei sarbatori minunate.
Ceata are copilasi intre zece si cincisprezece ani. Ei se duc din casa-n casa vestind Nasterea Domnului.Ceata primeste bani, prajituri, cozonac si bomboane.
Eu am zece ani si nu mai am rabdare sa intru si eu in ceata. Mi se pare ca anul trece foarte greu. As vrea tare mult ca anul acesta sa ma lase parintii la colindat, ca sa ma auda cantand si ducand traditia aceasta mai departe.

Pinciu Cristina,

clasa a V-a,
Palatul Copiilor Sibiu / Școala Hașag, județul Sibiu
Cadru didactic îndrumător, prof. Albu Luminița



No comments:

Post a Comment