2015-11-03

Prietenii, de Ana Maria Moldovan


Prietenii

A fost odată ca niciodată, în Pădurea Dumbrava, un iepuraș cu mulți prieteni. El era foarte fericit și se mândrea cu asta!

Intr-o zi, l-au urmărit niște câini și iepurașul s-a dus la căprioară, unul din prietenii lui, și i-a cerut ajutorul:
- Dragul meu prieten, te rog să mă ajuţi pentru că mă urmăresc nişte câini. Te rog să îi alungi de lângă mine, cu coarnele tale mari şi frumoase.
- Te-aş fi ajutat cu plăcere, dar nu pot. Mi-este tare somn şi trebuie să mă culc. Dar de ce nu te duci să îl rogi pe urs  să te ajute.

Iepuraşul, şi mai înfricoşat decât înainte, s-a dus la urs şi i-a spus
-      Dragul meu prieten puternic, te rog să mă ajuţi, pentru că mă urmăresc nişte câini. Infricoşează-i cu urletul tău puternic.
Ursul îi spune:
-      Te-aș fi ajutat, dar mi-e foame. Dacă nu mănânc, o să-mi fie rău toată ziua. Dar de ce nu te duci să ceri ajutorul altor animale?


Iepuraşul s-a dus şi la celelalte animale, dar nici acestea nu l-au ajutat.
Când a văzut că nimeni nu-l ajută, iepurașul s-a gândit la o soluţie și a găsit-o: să se ghemuiască sub un tufiş din apropiere.
Zis şi făcut! S-a ghemuit sub un tufiş des şi, când au trecut pe acolo, câinii nu l-au descoperit. Din fericire! Însă și-a dat seama că nici un prieten nu l-a susținut și s-a întristat.
De atunci înainte iepurașul a fost mai atent cu cine se împrietenește.                                                          

                 
                   Ana-Maria Moldovan, clasa a VI-a


No comments:

Post a Comment